APV Tjekliste – få styr på processen fra start til slut
Du skal til at starte en arbejdspladsvurdering (APV) på din arbejdsplads. Måske sidder du med tanken: Hvor begynder jeg?
Et godt værktøj kan fungere som en god tjekliste og navigatør for dig for at nå sikkert i havn. Den hjælper dig med at huske de vigtigste områder og sikrer at du lever op til Arbejdstilsynets krav.
Hvad er en APV Tjekliste?
En APV-tjekliste er i praksis en række spørgsmål som afdækker arbejdspladsens forhold. F.eks. om:
Fysiske rammer (lys, lyd, ergonomi og indeklima)
Sikkerhed (Maskiner, værktøj, tunge løft)
Psykisk arbejdsmiljø (trivsel, samarbejde, stress)
Arbejdstilsynet stiller krav til, hvilke emner/områder en APV skal dække, og for nuværende ligger der eksempler på, hvordan de kan dækkes ind på Arbejdstilsynets hjemmeside.
Sådan hjælper Capptain dig med APV-tjeklister
Hos Capptain har vi gjort det nemt for dig. I vores APV-modul kan du:
Finde og bruge branchespecifikke skabeloner, der er bygget op omkring officielle tjeklister
Tilpasse spørgsmålene, så de passer til netop din virksomhed
Dele digitale spørgeskemaer direkte med medarbejderne
Få en automatisk handlingsplan på baggrund af svarene
Det betyder at du slipper for at opfinde din egen tjekliste og spørgeskema fra bunden. Du får overblik og opfølgning med i processen fra start, og værktøjet guider dig igennem processen, nemt og intuitivt.
Skal vi sætte kursen sammen?
Det ER ikke et krav at APV-arbejdet skal være besværligt. Tjeklister og det rette digitale værktøj kan gøre arbejdet mere overskueligt og yderst værdifuldt. Du kan læse mere om APV skabeloner og handlingsplaner eller booke en demo – vi hjælper jer gerne godt i gang.
Vil du holdes opdateret
med ny viden?
Prøv gratis! Klar til at tage styringen? Test systemet og oplev din copilot i funktion.
Vil du gerne have en prøveflyvning og se, hvordan Capptain kan hjælpe jer i mål med at overholde lovkravene til miljø og arbejdsmiljø?
Book en demo, så hjælper vi dig hurtigt i gang.